Coverband The Legacy Live!

Met een gezamelijke ervaring van meer dan 75 jaar live muziek spelen in diverse coverbands hebben deze 4 muzikanten mekaar gevonden in hun liefde voor dezelfde goede party muziek van 1960 tot vandaag.

Een avond met coverband The Legacy staat garant voor enkele uren van de grootste radio hits van vroeger tot nu. Dit alles 100% live gespeeld.

Als u zich hierop stil kan houden dan bent u de uitzondering die de regel bevestigd.

Houdt de kalendar van coverband The Legacy in de gaten om te kijken waar en wanneer u coverband The Legacy live kan zien spelen.

Als jullie nog ideën kunnen aanbrengen voor de verjonging van onze setlist dan zijn deze steeds meer dan welkom. We zoeken nog enkele jongere dansvloer vullers welke passen in ons repertoire. In het genre van Need never get old van Nathaniel Rateliff bijvoorbeeld, dit is een nummer waar we steeds veel succes mee oogsten.

Live band, coverband The Legacy  Ilse Van den Broeck 100% live muziek
Ilse Van den Broeck bassiste & backings van Coverband The Legacy
Een impressie van één van de eerste Live optredens van Coverband The Legacy

Coverband The Legacy :Band leden

Live band, Coverband The Legacy Ronny 100% Live muziek
Ronny Coverband The Legacy
Zanger en Drummer
Ronny Zanger & Drummer van  Coverband The Legacy

Van bij de geboorte kon hij naar verluidt al goed "zingen" en spoedig volgde gevoel voor ritme.

Op zijn 15° kreeg hij zijn eerste drumstel. Een jaar later trad hij al mee op in dancings, feestzalen, café's en op kermissen. Eind de jaren '70 speelde hij in verschillende balorkesten in de Kempen. Daarna toerde hij 15 jaar rond met een trio dat het entertainment verzorgde op huwelijken en bedrijfsfeesten in België en in Nederland.

Nadien schakelde hij over op het Blues- Rock blues genre.

Behalve een begenadigde zanger en een strakke drummer ook nog eens een echte entertainer. Altijd al een fan geweest van 100% Live Muziek. Zonder enige twijfel één van de betere muzikanten bij coverband The Legacy. Wanneer u het genoegen heeft gehad om Ronny bezig te zien tijdens een van de optredens van coverband The Legacy, dan weet u hoe hij aan zijn bijnaam "the animal" komt. ;-)

Live band, coverband The Legacy Harry 100% live muziek
Harry Coverband The Legacy
Zanger en Ritme gitaar
Harry Gitarist & Zanger van Coverband The Legacy
Harry speelde een tiental jaren in een Shadows coverband en nadien nog een drietal jaren in een bluesband. Altijd live muziek. Harry combineert ritme gitaar met zang zodat onze zanger-drummer Ronny af en toe wat kan bijkomen :-) Hij doet dit met veel overtuiging en daardoor dat vrouwelijke helft van het publiek zich aak persoonlijk aangesproken voelt. Harry is één van de drijvende krachten achter de nieuwe Coverband The Legacy.

Live band, coverband The Legacy Ilse Van den Broeck 100% live muziek
Ilse Van den Broeck Coverband The Legacy
Bassiste en backing vocals
Ilse Bass & Backing vocals van Coverband The Legacy

Ilse stamt uit een zeer muzikale familie met enkele nonkels die professioneel actief zijn of waren in de live muziek. Als kind begonnen op piano speelt ze nu met veel bravoure de bas.  Als jongste van de groep stuwt ze de coverband vooruit met haar aanstekelijk enthousiasme en tomeloze energie. Haar muzikale voorkeur? Een zeer brede interesse met als absolute hoogtepunt Barry White :-)

In combinatie met Ronny een strakke ritme sectie en ook Ilse schuwt het entertainen niet. Ilse beheert in grote mate ook de boekingen voor Coverband The Legacy. Door haar charmes en talent slaagt ze er ook steeds in om de boekingen te verzilveren.

Live band, coverband The Legacy Paul 100% live muziek
Paul
Solo Gitaar
Paul Lead Gitarist van Coverband The Legacy
Speelt al meer dan 30 jaar gitaar en heeft ervaring in diverse live bands & coverbands. Heeft vroeger nog samen gespeeld met Harry en is nu het welgekomen nieuwste lid van de nieuwe Coverband The Legacy.
Scheurende gitaarsolo's schudt hij uit zijn mouwloze Tshirts als geen ander maar in tegenstelling tot veel egotrippende solo gitaristen weet hij zich in the houden zodat het ook voor de niet-liefhebbers van gitaar-solo's plezant blijft :-). kortom een toffe peer om bij coverband The Legacy te hebben! Wanneer we optreden verzorgen de familieleden van Paul de PA tot ieders grote tevredenheid.
Coverband The Legacy speelt 100% live muziek op al uw evenementen zoals huwelijken, braderijen, bedrijfsfeesten en privé feesten. We kunnen de prijs aanpassen in functie van uw budget, mét en zonder professionele PA en licht installatie . Coverband The Legacy speelt net zo graag op een privé verjaardagsfeest voor 50 personen als op kleine dorps-muziekfestivals. Wij van Coverband The Legacy zijn allemaal semi-professioneel met live muziek bezig en dragen kwaliteit hoog in ons vaandel. Verwacht van coverband The Legacy echter geen CD kwaliteit. Dat het publiek zich amuseert is voor coverband The Legacy  het allerbelangrijkste. Een klein beetje zottigheid verkopen hoort er dus bij maar is geen vereiste. U mag van coverband The Legacy een 2 tot 3 uren durend optreden verwachten met daar tussenin een kleine pauze. Eén verzoeknummer buiten de playlist van coverband The Legacy kan, indien lang genoeg vooraf aangevraagd. Coverband The Legacy moet de kans zien om dit samen in te studeren. Niets brengt zoveel sfeer op een evenement als 100% live muziek, gespeeld door een live coverband The Legacy. De ervaring welke coverband The Legacy de voorbije jaren hebben opgedaan op allerlei soorten feestjes maakt dat coverband The Legacy er een goed idee van heeft hoe we een groep mensen aan het genieten kunnen brengen. Elk optreden van coverband The Legacy is daardoor ook anders want we spelen in op het publiek. Verzoeknummers zijn moeilijk omdat coverband The Legacy de tijd moeten hebben om deze in te oefenen - alles is 100% live - er speelt geen tape mee op de achtergrond. Als het publiek heeft genoten van het optreden is het optreden voor coverband The Legacy geslaagd. Mocht u nog vragen hebben voor coverband The Legacy - hoe gek ook - u mag deze altijd aan ons stellen. Wij hopen dat u heeft genoten van een optreden van Coverband The Legacy en dat u op deze manier terecht is gekomen op de site van Coverband The Legacy. Mocht u nog tips hebben voor nieuwe nummers dan zijn deze steeds welkom op het gekende mail adres van de band. Elk voorstel zal ernstig in overweging worden genomen. Specifiek zijn we nog op zoek naar enkele goed dansbare nummers in de stijl van Need never get old van Nathaniel Rateliff.
Coverband The Legacy treedt het vaakst op in de provincies Vlaams-Brabant, Limburg en Antwerpen maar we spelen net zo graag in de provincies Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen of Wallonië. Zo hebben we de eer om te mogen spelen op de kerstmarkt van De Panne in januari 2019. Onze thuisstad is Heist-op/den-Berg maar ook Tremelo, Keerbergen, Aarschot en Leuven zijn een vast stek voor onze coverband. Zoek niet verder naar een live-band: Coverband The Legacy is uw leukste keuze!